Vi är glada att du vill bli medlem i Pukaviks Båtklubb

Vår medlemsavgift är 500 kr/år och inkluderar hela familjen, som bor på samma adress. Enkelansluten ungdom, hemmaboende ungdom samt studerande över 20 år, upp t.o.m. 26 år, 100 kr.

För båtplats vid Y-bommar, krävs att man tecknar ett ”båtplatsavtal” för tillgång till bryggplats. Detta finns i två utföranden, dels att hela insatsen betalas direkt vid ingången av avtalet, dels som avbetalning. Båda avtalen löper på tio år. Utöver detta tillkommer avgiften för bryggplatsen med 600 kr/breddmeter båt, dock lägst 1500 kr.

För båtplatser vid boj är avgiften 750 kr, 1050 kr eller 1350 kr. beroende på läget vid bryggan. Notera att båtar med ett större djupgående än 1,75 meter har svårt att angöra Pukaviks hamn.

I medlemskapets villkor ingår, att alla ska bidra till det gemensamma arbetet i klubben. För närvarande är den arbetstiden bestämd till 12 timmar per år och båtplats. Vi har fyra arbetsdagar per år när vi träffas och snyggar upp på området och sköter om klubbens egendom. Att jobba ihop är ett väldigt bra sätt att lära känna övriga klubbmedlemmar och knyta nya kontakter. På arbetsdagarna bjuder klubben på grillad korv och kaffe med dopp. I samband med arbetsdagar har vi även klubbmöte där alla medlemmar kan lufta sina tankar och idéer. Vi har alltid trevligt medan vi jobbar tillsammans!

Det finns många aktiva medlemmar i PBK, som inte har båtplats och alltså inte heller har någon skyldighet att utföra något arbete. De ställer ändå upp en hel del för klubben, vilket vi är väldigt glada för. Man behöver inte ha båtplats för att vara med i gemenskapen.

Att ansöka om medlemskap / båtplats gör du enklast genom att fylla i ansökningsformuläret här

Du kan också kontakta hamnansvarig Andreas Kreft på tel. 073-232 12 86. Alternativt maila till hamn@pukaviksbatklubb.se

Ansök om medlemskap

Ansök om medlemskap och båtplats.

Till ansökan »

KALENDARIUM